メニュー

日系コンサルティングファームのロジスティックス業務コンサルタント【タイでの業務】の求人

求人ID:103976

募集終了

転職求人情報

職種

プロジスティックス業務コンサルタント

ポジション

コンサルタント

おすすめ年齢

20代
30代
40代
50代以上

年収イメージ

年収イメージ:〜1000万円(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)

仕事内容

【職務内容】
・ロジスティックス業務(購買・生産・在庫・販売・物流業務)の業務改革プロジェクトにおいて現行業務の調査、課題の抽出、新業務のプロセス設計を実施。
・製造業のロジスティックス業務における業務課題を抽出し、クライアントに対して課題解決の方向性を提示。
・業務コンサルプロジェクトに参画し、プロジェクトメンバーとしてプロセスフロー、業務要件定義書などアウトプットを作成。
・ロジスティックス業務のERP導入(SAP)フェーズにおいてERPコンサルタントと協働で業務の詳細設計及びシステム要件定義の支援を実施。
・クライアントとの主要なセッションをタイ語及び英語でファシリテート。
・プロジェクトマネージャーと連携し、クライアントの求めるプロジェクトのアウトプットの作成を実施。
・タイ事業部内部の制度、ルールの整備及びオペレーションの設計を行い、事業部運営体制を確立。日本本社のスタッフと場合によって日本語でコミュニケーションを獲る必要があり。


Background
QUNIE Corporation is a business consulting firm under NTT Data group which is one of the largest IT service providers in Japan. QUNIE delivers business process consultation in SCM, PLM, CRM, Financials area and IT advisory consultation to clients in automotive, high technology, telecommunication, consumer products, and retail & distribution industries. We are intending to expand business consulting in Thailand market. QUNIE Corporation has agreed to strategic business alignment with NETIZEN Co., Ltd. which is our exclusive business alliance partner in Thailand. QUNIE and NETIZEN have launched a Business Consulting division under NETIZEN Co., LTD. to delivery QUNIE consulting service to clients in Thailand. This position is to delivery key project to our clients in Thailand, at the same time involved in key activities to design operation and start up this new division. This means that the consultant will be able to experience starting up new division as well as human capital management, financial management and business operations within the organization. This position will be hired as employee of QUNIE Corporation as these initial consultants in Thailand will be potential candidates of the management in Thailand in the future. We would be expecting candidates who are motivated and committed to the organization to start up and expand our business in Thailand. There will be a Consulting Practice Leader which the consultant will directly report to.


Job Description
・Support on presales and creating proposal for logistic business process design projects (Procurement, Production Plan, Sales & Distribution)
・Understand key issues of general logistics processes and create counterproposal for the client to improve its management and business operations.
・Deliver and Work as a project member and create key deliverables (Assessment documents, Business Process Flow, Business Requirement Definition)
・Support on system requirements of SAP or ERP package software with ERP Functional consultants.
・Negotiate and facilitate key discussions in both Thai and English.
・Work closely with project managers to delivery appropriate consulting service for our client.
・Support and execute necessary business operation for the new division. Japanese communication will be required with management and back office staff in Japan Headquarters.

必要スキル

【必須】
・大学修士号卒業以上
・コンサルティングファームにおけて5年〜7年間の業務コンサル実績あるいはERPコンサル実績(SAP ERP等)
・タイ国籍を保有し、バンコクで勤務ができること
・コンサルティングプロジェクトに必要な論理的思考力、交渉力、リーダーシップを発揮してプロジェクトを遂行する能力があること
・ビジネスレベルの英語及びネイティブレベルのタイ語のコミュニケーション能力があること
・3つ以上の業務コンサルのプロジェクト及びERPコンサルのプロジェクトに参画し、独力でアウトプットを作成する能力があること

【任意】
・日本留学経験、日本国内の企業での勤務実績
・日本語の基本的な読み・書き・会話でのコミュニケーション
・プロジェクトマネージャー及びPMOの経験


Qualifications
Education and Experience
・First level University degree
・5 to 7 years of process consulting or SAP ERP functional consulting (Logistic Modules) experience working for a consulting firm.
・Holds Thai nationality and can work onsite in Bangkok.
・Preferred to have been educated or worked in Japan in the past or worked for Japanese company.

Key Skills Required (Must)
・High competency skills (logical thinking, negotiation, team leadership) working in consulting project.
・High presentation skills using MS PowerPoint Documents.
・Language skills: English(Business proficiency level), Thai(Native level)
・Experience of at least 3 business process consulting projects or ERP functional consulting projects as project manager or project member.
・Experience of creating key consulting deliverables (Assessment/Business Process Design/ Business Requirement/Financial Policies)
・Self-motivated to become a Senior Process Consultant and an ability to work and motivate others to start up business consulting division.

Key Skills Required (Preferred)
・Language Skills: Japanese (Basic writing and listening)
・Experience of project management of consulting project or PMO experience.

就業場所

就業形態

正社員

企業名

日系コンサルティングファーム

企業概要

日系大手SIerの戦略グループ会社
事業内容経営戦略・企業変革を実現するためのコンサルティングサービスを提供

企業PR

大手SIerのグループ企業ながら、親会社のクライアントリソースに頼りすぎることなく、自社での直接受注にてコンサルティングビジネスを急拡大させている優良コンサルティングファームです。現場に与えられる裁量も大きく、かつ顧客業務へ精通したメンバーが揃っていることから、実行支援に強みを持つ企業です。

備考

関連キーワード



転職求人を検索