大手外資CSOでのGSPV Associate�(Global Safety & Pharmacovigilance)【経験者】の求人
求人ID:105873
募集終了
転職求人情報
職種
GSPV Associate�(Global Safety & Pharmacovigilance)
ポジション
アソシエイト
おすすめ年齢
20代
30代
40代
50代以上
年収イメージ
400万円〜900万円(諸手当など別途支給、業績により業績賞与支給あり)
仕事内容
【主たる業務】
・国内外症例の入力業務及びQC
・法令及びコンプライアンスチェック
・ナラティブを含む症例入力、重篤等に関する一次評価
・症例に関するクエリ(再調査質問票)作成
・MR及びCRAとの症例/クエリに関するコミュニケーション
・社内外プロジェクト参加者との協業
・ファイリング及び症例ストレージ
・SOP及び法令に関するコンプライアンスチェック
・社内外関係者との安全性情報に関する情報共有
・国内外へのミーティング参加、監査への参加
・アシスタントや通訳等に対するメンタリング
【Primary Function】
The position is responsible for the processing and review of AS/SAE information received from sites for completeness and regulatory compliance.
【Major responsibilities】
・Process adverse event reports received from sites/reporters
・Perform QC review of completed individual and periodic safety reports
・Complete data entry including writing od adverse event narrative and provide preliminary assessment of event seriousness and expectedness/listedness as per applicable Reference Safety Information
・Generate adverse event queries, liaise with the medical reviewers/client to agree upon the queries, and send request for additional information on the sites/reporter
・Engage with site monitors to ensure follow up information is obtained from site effectively
・Foster contractive and professional working relationships with all project team members with all project team members, internal and external
・File documents according to project specific requirements (electronically or in hard copy as applicable)
・Ensure case files are compliant with SOPs.
・Distribute safety data reports to other Safety Associate peer and Medical Monitor for review
・Distribute safety data reports to clients and other relevant parties
・Ensure compliance with company policies, procedures, and standards
・Participate in audits as required/appropriate
・Interact and communicate effectively with other company departments/functions to ensure the highest level of client satisfaction through successful execution of projects
・Mentor or train less experienced Safety Associates on processes regarding case management
・Perform literature review as appropriate for Post-Marketing cases
・Maintain knowledge of all applicable FDA/EU/ICH guidelines and regulations relating to safety and PV reporting
・Any other duties as assigned by manager
Responsible for performing activities that are in compliance with applicable Corporate and Division Policies, Standard Operating Procedures and Operating Guidelines and performing other duties as assigned by management.
・国内外症例の入力業務及びQC
・法令及びコンプライアンスチェック
・ナラティブを含む症例入力、重篤等に関する一次評価
・症例に関するクエリ(再調査質問票)作成
・MR及びCRAとの症例/クエリに関するコミュニケーション
・社内外プロジェクト参加者との協業
・ファイリング及び症例ストレージ
・SOP及び法令に関するコンプライアンスチェック
・社内外関係者との安全性情報に関する情報共有
・国内外へのミーティング参加、監査への参加
・アシスタントや通訳等に対するメンタリング
【Primary Function】
The position is responsible for the processing and review of AS/SAE information received from sites for completeness and regulatory compliance.
【Major responsibilities】
・Process adverse event reports received from sites/reporters
・Perform QC review of completed individual and periodic safety reports
・Complete data entry including writing od adverse event narrative and provide preliminary assessment of event seriousness and expectedness/listedness as per applicable Reference Safety Information
・Generate adverse event queries, liaise with the medical reviewers/client to agree upon the queries, and send request for additional information on the sites/reporter
・Engage with site monitors to ensure follow up information is obtained from site effectively
・Foster contractive and professional working relationships with all project team members with all project team members, internal and external
・File documents according to project specific requirements (electronically or in hard copy as applicable)
・Ensure case files are compliant with SOPs.
・Distribute safety data reports to other Safety Associate peer and Medical Monitor for review
・Distribute safety data reports to clients and other relevant parties
・Ensure compliance with company policies, procedures, and standards
・Participate in audits as required/appropriate
・Interact and communicate effectively with other company departments/functions to ensure the highest level of client satisfaction through successful execution of projects
・Mentor or train less experienced Safety Associates on processes regarding case management
・Perform literature review as appropriate for Post-Marketing cases
・Maintain knowledge of all applicable FDA/EU/ICH guidelines and regulations relating to safety and PV reporting
・Any other duties as assigned by manager
Responsible for performing activities that are in compliance with applicable Corporate and Division Policies, Standard Operating Procedures and Operating Guidelines and performing other duties as assigned by management.
必要スキル
・1年以上の安全性業務経験
・安全性業務1年を含む3年以上の業界経験
・システム経験(アーガス・E2Bは尚可)
・PC操作に関する基本的な知識
・科学系もしくは看護系学位は尚可
【Education Required】
・Bachelor’s degree, preferably in a life science, nursing, pharmacy and two years of relevant with one year of safety/PV experience. Relevant experience could include data management, CRA, clinical practice, regulatory authotiry, or study coordinator experience
・In lieu of degree or healthcare professional license/certification, a total of three years safety/PV experience may be considered
Minimum Training & Experience required
・Familiarity with safety database systems: ARISg or Argus preferred
・Ability to successfully prioritize and work on multiple tasks
・Excellent team player and attention to detail
・Excellent communication, presentation, interpersonal skills, both written and spoken, with an ability to inform, influence, convince, and persuade
・Excellent knowledge of ICH guidelines and regulations relating to safety reporting
・Computer proficient including experience with Microsoft Office Suite, including but not limited to Word processing software(MS WORD), presentation software (MS Powerpoint), email software(Outlook), diagramming/workflow software (MS Visio), and spreadsheet software ( MS Excel).
・Ability to travel as necessary (less than 5%)
・安全性業務1年を含む3年以上の業界経験
・システム経験(アーガス・E2Bは尚可)
・PC操作に関する基本的な知識
・科学系もしくは看護系学位は尚可
【Education Required】
・Bachelor’s degree, preferably in a life science, nursing, pharmacy and two years of relevant with one year of safety/PV experience. Relevant experience could include data management, CRA, clinical practice, regulatory authotiry, or study coordinator experience
・In lieu of degree or healthcare professional license/certification, a total of three years safety/PV experience may be considered
Minimum Training & Experience required
・Familiarity with safety database systems: ARISg or Argus preferred
・Ability to successfully prioritize and work on multiple tasks
・Excellent team player and attention to detail
・Excellent communication, presentation, interpersonal skills, both written and spoken, with an ability to inform, influence, convince, and persuade
・Excellent knowledge of ICH guidelines and regulations relating to safety reporting
・Computer proficient including experience with Microsoft Office Suite, including but not limited to Word processing software(MS WORD), presentation software (MS Powerpoint), email software(Outlook), diagramming/workflow software (MS Visio), and spreadsheet software ( MS Excel).
・Ability to travel as necessary (less than 5%)
就業場所
就業形態
正社員
企業名
大手外資CSO
企業概要
大手外資CSO
企業PR
組織カテゴリ
備考
関連キーワード
その他(事業会社)の求人情報
- ソフトウェアテストに特化した成長中IT企業でのM&A推進(中堅〜マネジメントクラス)/800万円~1400万円/東京都
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業での燃料システムエンジニア【神奈川県】/~800万円/神奈川県
- ソフトウェアテストに特化した成長中IT企業での新規サービス立ち上げ責任者/1400万円~/東京都
- ソフトウェアテストに特化した成長中IT企業でのグループ責任者(組織管理/お客様対応)/1000万円~1600万円/東京都
- プライム上場!再生エネルギー開発・環境コンサルティング会社での株主総会・会議体運営等ガバナンス領域の担当者【第二新卒・事務経験者歓迎】/~800万円/東京都
事業会社の求人情報
グローバルの求人情報
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業での組織立上げフェーズ IT Consulting / Cloud Migration Architect/~800万円/東京都
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業での組織立上げフェーズ IT Consulting / SCM consultant/~800万円/東京都
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業での組織立上げフェーズ IT Consulting / Infrastructure Architect/~800万円/東京都
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業での組織立上げフェーズ IT Consulting / Digital Strategy Consultant/~800万円/東京都
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業でのBilingual client Coordinator, back office/~800万円/東京都
転職体験記
- 希望退職に応じた末の再就職、ヘルスケア系上場ベンチャーへ(50代/男性/私立大学卒)
- 日系SIerから大手携帯電話通信キャリアへ(30代/男性/私立大学卒)
- 機械メーカーを定年退職後の再就職、地方銀行へ(60代/男性/国立大学院卒)
- 金融業界での経験を活かして、投資運用会社へ(60代/男性/国立大学卒)
- 損害保険会社でのコンプライアンス業務に専念すべく転職を決意(30代/女性/私立大学卒)
- グローバル企業での経験を活かしつつ新たなチャレンジ、有名チェーン店等を運営する外食企業へ(30代/男性/私立大学卒)
- 物流業界へのこだわり、大手商社設立の食品EC企業へ(40代/男性/私立大学卒)
- 2回目の転職も同じコンサルタントで、大手日系信託銀行へ(40代/男性/私立大学卒)
- 大きな可能性を感じられる企業へ転職、損害保険会社へ(40代/女性/国立大学院卒)