日系大手証券会社の Leadership & Development 研修運営担当の求人
求人ID:108680
募集終了
転職求人情報
職種
Leadership & Development 研修運営担当
ポジション
Associate
おすすめ年齢
20代
30代
40代
50代以上
年収イメージ
年収イメージ:〜1000万円(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)
仕事内容
●人事部門に所属するタレント・マネジメント・チームは、人材育成、評価・昇格、ダイバーシティ&インクルージョンなど、日本におけるホールセール/コーポレート部門の事業戦略と人材需要の達成を支援する人事戦略を担当しています。人事部のビジネスパートナーや海外オフィスののタレント・マネジメント・チームと密に連携しながら業務を行います
●タレント・マネジメント・チームにおいて、研修の運営や企画など人材育成の業務を担当します。人事部のビジネスパートナーや部門側のマネージャー、海外のタレント・マネジメント・チームと連携しながら、組織の人材育成戦略実現に向けて支援します。ニーズに沿った研修の企画、運営、講師など幅広い業務を担当するため、人材育成担当者として経験とスキルを強化することが可能です。
<日本語>
●人事部のビジネスパートナーや部門側の担当者と協力的な関係を築き、組織の目標達成と成長を支援するための人材育成戦略を実行する
●年間約80回/30種におよぶ自由選択制のリーダーシップ研修プログラムをチームメンバーと共に企画・運営し、一部の研修を講師として実施する
●リーダー育成プログラム、および女性管理職育成プログラム、グローバル人材交流プログラムなど、選抜制プログラムをグローバルに統一されたプログラムとして企画・運営する
●ベンダーや社内講師、国内および海外拠点のタレント・マネジメント担当者と連携し、研修運営計画の作成や当日の会場設営、講師や受講者の対応など、研修運営業務を幅広く担当する
<英語>
●Form collaborative relationships with Human Resources advisers and Business Partners in order to execute leadership development strategies and efforts to support the growth/strategic objectives of the company
●Conduct more than 30 leadership development programs which run about 120 times a year as a part of L&D team and facilitate a part of programs as an instructor
●Conduct programs for selected/targeted employees, such as leadership programs, mentoring programs for female managers, global collaboration programs as a part of L&D team by connecting with global counterparts to align programs, where possible
●Connect with vendors, internal facilitators and domestic/global counterparts to plan the logistics, setup training facilities to smoothly run the programs
●タレント・マネジメント・チームにおいて、研修の運営や企画など人材育成の業務を担当します。人事部のビジネスパートナーや部門側のマネージャー、海外のタレント・マネジメント・チームと連携しながら、組織の人材育成戦略実現に向けて支援します。ニーズに沿った研修の企画、運営、講師など幅広い業務を担当するため、人材育成担当者として経験とスキルを強化することが可能です。
<日本語>
●人事部のビジネスパートナーや部門側の担当者と協力的な関係を築き、組織の目標達成と成長を支援するための人材育成戦略を実行する
●年間約80回/30種におよぶ自由選択制のリーダーシップ研修プログラムをチームメンバーと共に企画・運営し、一部の研修を講師として実施する
●リーダー育成プログラム、および女性管理職育成プログラム、グローバル人材交流プログラムなど、選抜制プログラムをグローバルに統一されたプログラムとして企画・運営する
●ベンダーや社内講師、国内および海外拠点のタレント・マネジメント担当者と連携し、研修運営計画の作成や当日の会場設営、講師や受講者の対応など、研修運営業務を幅広く担当する
<英語>
●Form collaborative relationships with Human Resources advisers and Business Partners in order to execute leadership development strategies and efforts to support the growth/strategic objectives of the company
●Conduct more than 30 leadership development programs which run about 120 times a year as a part of L&D team and facilitate a part of programs as an instructor
●Conduct programs for selected/targeted employees, such as leadership programs, mentoring programs for female managers, global collaboration programs as a part of L&D team by connecting with global counterparts to align programs, where possible
●Connect with vendors, internal facilitators and domestic/global counterparts to plan the logistics, setup training facilities to smoothly run the programs
必要スキル
●Bachelor’s Degree. 3-5 years of experience in Leadership & Development or HR is mandatory
●Experience in facilitation of business skills and leadership skills training programs is preferable
●Ability to build relationships across all levels of the organization, both with the business and HR Advisors
●Effective communication and presentation skills and an ability to influence across diverse stakeholder groups
●High degree of inter-cultural awareness and agility
●Must be able to manage multiple tasks simultaneously
●Good team player in Japanese business environment
●Native Japanese and fluency in English is a must
●Solid knowledge of MS Office products including Excel, Word, PowerPoint, and Outlook
●Experience in facilitation of business skills and leadership skills training programs is preferable
●Ability to build relationships across all levels of the organization, both with the business and HR Advisors
●Effective communication and presentation skills and an ability to influence across diverse stakeholder groups
●High degree of inter-cultural awareness and agility
●Must be able to manage multiple tasks simultaneously
●Good team player in Japanese business environment
●Native Japanese and fluency in English is a must
●Solid knowledge of MS Office products including Excel, Word, PowerPoint, and Outlook
就業場所
就業形態
正社員
企業名
大手証券会社
企業概要
国内大手証券会社
企業PR
日本をベースとしたグローバル金融機関。インベストメント・バンキング、グローバル・マーケッツ、アセット・マネジメント、リテールビジネス等を行っています。
業務カテゴリ
組織カテゴリ
備考
採用・教育研修の求人情報
日系金融機関の求人情報
証券会社の求人情報
転職体験記
- 大手シンクタンクから大手グループの資産運用会社へ(20代/女性/国立大学卒)
- 幅広い人事業務の経験を活かして、大手総合商社により新設されたDXコンサルティング会社へ(40代/男性/私立大学卒)
- 事業会社での経験を活かして、日本を代表する電機・通信機器メーカーへ(30代/女性/公立大学卒)
- 覚悟を持って新たな挑戦、上場PR会社へ(40代/男性/国立大学卒)
- 日本発の独立系コンサルティングファームへ(40代/男性/私立大学卒)
- 経験を活かして大手バイアウトファンド投資先での人事総務部長へ(50代/男性/私立大学卒)
- 人事業務の経験を活かして大手バイアウトファンド投資先の人事へ(30代/男性/私立大学卒)
- 人事マネジメントの経験を活かして日本発の独立系コンサルティングファームの人事マネージャーへ(40代/男性/私立大学卒)
- 独立系 組織、人材開発ファームから不動産投資会社の人事へ(40代/男性/私立大学卒)
- 外資系メーカーでの人事マネージャー経験を活かして日系企業の海外人事マネージャーへ(40代/男性/私立大学卒)