グローバル大手金融情報サービス・カンパニーでのCustomer Support Executive/ Trading Risk & Special Productsの求人
求人ID:1218163
募集終了
転職求人情報
職種
Customer Support Executive Trading Risk & Specia
ポジション
担当者〜
おすすめ年齢
20代
30代
40代
50代以上
年収イメージ
応相談(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)
仕事内容
Role Responsibilities
・Provide first level support covering application usability & customization; content search, explanation & integrity for Trading, Risk Management and Wealth Management customers
・Effective servicing of cases and strict adherence to case query handling procedures. Follow the appropriate procedures to respond to complaints, escalations and outages
・Maintain trusted relationship with customers to provide additional information, updates, and resolution to issues. Meet all access targets across telephony channels
・Identify and refer problems affecting customers and influence the timely resolution of customers’ enquiry, including referrals. This would include escalation to Customer Support Team Manager and liaising with different parts of the organization as appropriate.
・Build and maintain local and overseas relationships with other resolver groups across the organization to ensure appropriate resolutions are provided in a timely and accurate manner
・Recognize and escalate recurring problems, areas and processes for improvement
・Develop deep markets and product specialization through Specialized Learning pathways to increase the value of service delivered to customers
・Provide first level support covering application usability & customization; content search, explanation & integrity for Trading, Risk Management and Wealth Management customers
・Effective servicing of cases and strict adherence to case query handling procedures. Follow the appropriate procedures to respond to complaints, escalations and outages
・Maintain trusted relationship with customers to provide additional information, updates, and resolution to issues. Meet all access targets across telephony channels
・Identify and refer problems affecting customers and influence the timely resolution of customers’ enquiry, including referrals. This would include escalation to Customer Support Team Manager and liaising with different parts of the organization as appropriate.
・Build and maintain local and overseas relationships with other resolver groups across the organization to ensure appropriate resolutions are provided in a timely and accurate manner
・Recognize and escalate recurring problems, areas and processes for improvement
・Develop deep markets and product specialization through Specialized Learning pathways to increase the value of service delivered to customers
必要スキル
<Preferred Skills and Experience>
・1-3 years’ experience in a customer service, application support role. Previous experience in the financial markets is highly desirable
・Knowledge in Trading, Risk Management, Media and Wealth Management products and applications is a plus
・Professional native speaker of Japanese, ability to communicate and engage verbally and in writing in English
・Well-developed analytical skills with the ability to problem solve and develop solutions.
・Excellent service skills including active listening alongside focusing, and fully understanding our customer’s needs
・A great team player, positive attitude towards work
・Ability to learn and possess growth mindset
・University Degree in Business, Economics or in Finance is a plus
・1-3 years’ experience in a customer service, application support role. Previous experience in the financial markets is highly desirable
・Knowledge in Trading, Risk Management, Media and Wealth Management products and applications is a plus
・Professional native speaker of Japanese, ability to communicate and engage verbally and in writing in English
・Well-developed analytical skills with the ability to problem solve and develop solutions.
・Excellent service skills including active listening alongside focusing, and fully understanding our customer’s needs
・A great team player, positive attitude towards work
・Ability to learn and possess growth mindset
・University Degree in Business, Economics or in Finance is a plus
就業場所
就業形態
正社員
企業名
金融系情報ベンダー
企業概要
世界的なブランドネームを誇る金融情報サービスプロバイダーです。
金融マーケットのリアルタイムニュース・価格から、企業の財務データ、ファンダメンタルデータまで、膨大なデータを集積・配信。世界の企業や専門家が必要とする高度なインテリジェント情報を持つ先進企業として、クライアントが競争を優位に勝ち抜くための様々なソリューションも提供しています。
金融マーケットのリアルタイムニュース・価格から、企業の財務データ、ファンダメンタルデータまで、膨大なデータを集積・配信。世界の企業や専門家が必要とする高度なインテリジェント情報を持つ先進企業として、クライアントが競争を優位に勝ち抜くための様々なソリューションも提供しています。
企業PR
グローバル企業であるため、多様性のあるキャリア形成を積極的に推進しています。
キャリアステップアップとしては社内公募制が充実しています。同じポジションでのステップアップだけでなく、海外勤務や他ポジションへのチャレンジなど、中長期的なキャリアステップアップも可能です。
ワークライフバランスもフレキシブルで、女性の社会進出や地域貢献のボランティア活動に対しても理解が進んでいる企業です。
キャリアステップアップとしては社内公募制が充実しています。同じポジションでのステップアップだけでなく、海外勤務や他ポジションへのチャレンジなど、中長期的なキャリアステップアップも可能です。
ワークライフバランスもフレキシブルで、女性の社会進出や地域貢献のボランティア活動に対しても理解が進んでいる企業です。
業務カテゴリ
組織カテゴリ
備考
ITセールスの求人情報
事業会社の求人情報
金融ITの求人情報
転職体験記
- 日系大手証券会社からグローバル大手金融情報サービス・カンパニーへ(30代/女性/私立大学卒)
- 長年のIT営業キャリアを活かして、ITコンサルティング企業へ(40代/男性/私立大学卒)
- 日本を代表する大手グローバル企業出資のSaaS型サービス提供企業におけるソリューションセールスへ(30代/女性/私立大学卒)
- 転職活動の上流から下流まで寄り添ったご支援で、日本を代表する電機・通信機器メーカーへ(40代/男性/私立大学院卒)
- 生産管理とシステムの幅広い業務経験を活かして、システムコンサルティング、インテグレーション企業へ(50代/男性/私立大学卒)
- メガバンクでのデジタルバンキング企画に挑戦(40代/男性/国立大学卒)
- 資格と経験を活かして、日本を代表する電機・通信機器メーカーへ(40代/女性/私立大学卒)
- 自身のキャリアアップに向け、外資系データ分析企業(30代/男性/私立大学卒)
- 更なるキャリアアップを目指して、金融系情報ベンダーへ(40代/男性/私立大学院卒)
- IT業界の営業職として転職を希望、金融系情報ベンダーへ(20代/女性/国立大学卒)