大手証券会社での人事部門Project Management Support(Associate / Senior Associate)の求人
求人ID:150168
募集終了
転職求人情報
職種
人事部門Project Management Support
ポジション
Associate / Senior Associate
おすすめ年齢
20代
30代
40代
50代以上
年収イメージ
年収イメージ:〜1000万円(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)
仕事内容
人事部門のグローバルクラウドシステム導入プロジェクトをリードする、Project Management Office(PMO)チームでお仕事をしていただきます。
このプロジェクトではシステムと運用のアップグレードを目的に、東京を拠点とするコア・プロジェクト・チームが大きな役割を担っています。
PMOチームは、プロジェクトマネージャーをサポートし、プロジェクトタスクを委任、プロジェクトの進捗状況を追跡、管理、そして包括的なプロジェクト計画の作成を支援します。
システム導入後は、継続的にシステムの維持管理や開発のサポートを担っていく予定です。
An opportunity is available on Nomura’s HR global cloud system implementation project, working on the Project Management Office (PMO) team. The project is a system and operational upgrade, and the role will be on the core project team based in Tokyo. The PMO team supports the project managers, delegates project tasks, tracks project progress and helps develop comprehensive project plans. After successful implementation, the position will continue to evolve as part of the system administrative team, managing ongoing system maintenance, updates and development.
【具体的な業務内容】
● プロジェクト計画の作成と保守のサポート
● プロジェクト管理の方法やその維持を支援
● 目標とマイルストーンの設定と進捗管理
● プロジェクトRAIDを維持する
● プロジェクト・チームミーティングへの積極的な参加
● 組織全体(リージョン間、ファンクション間含む) におけるコミュニケーションへの支援
● 予算編成・管理の支援(予算要求、支出の予測を含む)
● プロジェクトデータの収集と分析、およびプロジェクト管理のためのレポート作成
【Responsibilities】
● Help support the creation and maintenance of the project plan
● Help maintain project management standards and methodology
● Setting and tracking goals and milestones
● Maintain the project RAID
● Actively participates in project and team meetings
● Support organization-wide (cross-region and cross-function) communication
● Assist with budgeting, including budget requests, forecasting and tracking spend
● Gather and analyze project data and produce reporting for project management
このプロジェクトではシステムと運用のアップグレードを目的に、東京を拠点とするコア・プロジェクト・チームが大きな役割を担っています。
PMOチームは、プロジェクトマネージャーをサポートし、プロジェクトタスクを委任、プロジェクトの進捗状況を追跡、管理、そして包括的なプロジェクト計画の作成を支援します。
システム導入後は、継続的にシステムの維持管理や開発のサポートを担っていく予定です。
An opportunity is available on Nomura’s HR global cloud system implementation project, working on the Project Management Office (PMO) team. The project is a system and operational upgrade, and the role will be on the core project team based in Tokyo. The PMO team supports the project managers, delegates project tasks, tracks project progress and helps develop comprehensive project plans. After successful implementation, the position will continue to evolve as part of the system administrative team, managing ongoing system maintenance, updates and development.
【具体的な業務内容】
● プロジェクト計画の作成と保守のサポート
● プロジェクト管理の方法やその維持を支援
● 目標とマイルストーンの設定と進捗管理
● プロジェクトRAIDを維持する
● プロジェクト・チームミーティングへの積極的な参加
● 組織全体(リージョン間、ファンクション間含む) におけるコミュニケーションへの支援
● 予算編成・管理の支援(予算要求、支出の予測を含む)
● プロジェクトデータの収集と分析、およびプロジェクト管理のためのレポート作成
【Responsibilities】
● Help support the creation and maintenance of the project plan
● Help maintain project management standards and methodology
● Setting and tracking goals and milestones
● Maintain the project RAID
● Actively participates in project and team meetings
● Support organization-wide (cross-region and cross-function) communication
● Assist with budgeting, including budget requests, forecasting and tracking spend
● Gather and analyze project data and produce reporting for project management
必要スキル
● 3〜5年以上のプロジェクト経験、その中でも部門やファンクション横断での経験があれば尚可
● 書面および口頭による高いコミュニケーション能力
● 効果的な問題解決やトラブルシューティングへの適切な判断力
● MS Office(Excel、PowerPoint Word) の実務経験、MS Projectなどの経験があれば尚可
● ビジネスレベルの日本語、英語
● 3-5 years plus years of experience working on projects, ideally spanning cross-function and cross-division
● Strong written and verbal communication skills, with the ability to communicate confidently with project team members
● Track record of effective problem solving, troubleshooting and sound judgement
● Experienced user of MS Office (Excel, PowerPoint and Word) and ideally MS Project or similar
● Bilingual business level Japanese / English
● 書面および口頭による高いコミュニケーション能力
● 効果的な問題解決やトラブルシューティングへの適切な判断力
● MS Office(Excel、PowerPoint Word) の実務経験、MS Projectなどの経験があれば尚可
● ビジネスレベルの日本語、英語
● 3-5 years plus years of experience working on projects, ideally spanning cross-function and cross-division
● Strong written and verbal communication skills, with the ability to communicate confidently with project team members
● Track record of effective problem solving, troubleshooting and sound judgement
● Experienced user of MS Office (Excel, PowerPoint and Word) and ideally MS Project or similar
● Bilingual business level Japanese / English
就業場所
就業形態
正社員
企業名
大手証券会社
企業概要
国内大手証券会社
企業PR
日本をベースとしたグローバル金融機関。インベストメント・バンキング、グローバル・マーケッツ、アセット・マネジメント、リテールビジネス等を行っています。
業務カテゴリ
組織カテゴリ
備考
関連キーワード
セクレタリー・アシスタントの求人情報
日系金融機関の求人情報
証券会社の求人情報
転職体験記
- 希望退職に応じた末の再就職、ヘルスケア系上場ベンチャーへ(50代/男性/私立大学卒)
- 日系SIerから大手携帯電話通信キャリアへ(30代/男性/私立大学卒)
- 機械メーカーを定年退職後の再就職、地方銀行へ(60代/男性/国立大学院卒)
- 金融業界での経験を活かして、投資運用会社へ(60代/男性/国立大学卒)
- 損害保険会社でのコンプライアンス業務に専念すべく転職を決意(30代/女性/私立大学卒)
- グローバル企業での経験を活かしつつ新たなチャレンジ、有名チェーン店等を運営する外食企業へ(30代/男性/私立大学卒)
- 物流業界へのこだわり、大手商社設立の食品EC企業へ(40代/男性/私立大学卒)
- 2回目の転職も同じコンサルタントで、大手日系信託銀行へ(40代/男性/私立大学卒)
- 大きな可能性を感じられる企業へ転職、損害保険会社へ(40代/女性/国立大学院卒)