グローバル大手金融情報サービスのカスタマー・サポート・エグゼクティブ(IT担当)の求人
求人ID:99546
募集終了
転職求人情報
職種
グローバル大手金融情報サービスのカスタマー・サポート・エグゼクティブ(IT担当)
ポジション
Customer Support Executive Technical
おすすめ年齢
20代
30代
40代
50代以上
年収イメージ
応相談(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)
仕事内容
The Technical Customer Support Executive is responsible for delivering consistent high-value, courteous service through customer’s inquiry by handling customer inquiries by phone, email or chat regarding technical issues with software, hardware, online or electronic products where a variety of issues that are complex and / or specialized in scope apply. This includes keeping a clear and active focus on providing high-quality resolution and ensuring that all the necessary action is taken to resolve customer’s issues. It requires to develop and to maintain a solid understanding of technologies and the company’s products and applications. The Technical Customer Support Executive is a team player and a self motivator who is enthusiastic, detail oriented and quality focused with strong communication skills.
Major Areas of Accountability:
Provide high quality technical support for the company’s applications and products
Work closely with other domestic and overseas teams to provide exceeded and seamless customer experience
Log and classify all calls, requests and actions accurately
Maintain ownership of inquiries and proactively provide updates and solutions to customers
Identify and escalate problems when needed in a timely manner
Strive to improve customer experience
Major Areas of Accountability:
Provide high quality technical support for the company’s applications and products
Work closely with other domestic and overseas teams to provide exceeded and seamless customer experience
Log and classify all calls, requests and actions accurately
Maintain ownership of inquiries and proactively provide updates and solutions to customers
Identify and escalate problems when needed in a timely manner
Strive to improve customer experience
必要スキル
A professional native speaker of Japanese
Fluent in oral and written English
Excellent communication skills
A great team player
Ability to learn and adapt
Positive and customer focused
Proficient in Microsoft applications
Minimum of 1 year or more experience in an application support role or equivalent experience is ideal
University Degree in IT is desirable
Knowledge in the financial industry is a plus
Fluent in oral and written English
Excellent communication skills
A great team player
Ability to learn and adapt
Positive and customer focused
Proficient in Microsoft applications
Minimum of 1 year or more experience in an application support role or equivalent experience is ideal
University Degree in IT is desirable
Knowledge in the financial industry is a plus
就業場所
就業形態
正社員
企業名
金融系情報ベンダー
企業概要
世界的なブランドネームを誇る金融情報サービスプロバイダーです。
金融マーケットのリアルタイムニュース・価格から、企業の財務データ、ファンダメンタルデータまで、膨大なデータを集積・配信。世界の企業や専門家が必要とする高度なインテリジェント情報を持つ先進企業として、クライアントが競争を優位に勝ち抜くための様々なソリューションも提供しています。
金融マーケットのリアルタイムニュース・価格から、企業の財務データ、ファンダメンタルデータまで、膨大なデータを集積・配信。世界の企業や専門家が必要とする高度なインテリジェント情報を持つ先進企業として、クライアントが競争を優位に勝ち抜くための様々なソリューションも提供しています。
企業PR
グローバル企業であるため、多様性のあるキャリア形成を積極的に推進しています。
キャリアステップアップとしては社内公募制が充実しています。同じポジションでのステップアップだけでなく、海外勤務や他ポジションへのチャレンジなど、中長期的なキャリアステップアップも可能です。
ワークライフバランスもフレキシブルで、女性の社会進出や地域貢献のボランティア活動に対しても理解が進んでいる企業です。
キャリアステップアップとしては社内公募制が充実しています。同じポジションでのステップアップだけでなく、海外勤務や他ポジションへのチャレンジなど、中長期的なキャリアステップアップも可能です。
ワークライフバランスもフレキシブルで、女性の社会進出や地域貢献のボランティア活動に対しても理解が進んでいる企業です。
業務カテゴリ
組織カテゴリ
備考
社内SEの求人情報
事業会社の求人情報
金融ITの求人情報
転職体験記
- 初めての転職、大手銀行から大手監査法人へ(20代/女性/私立大学卒)
- 外資系大手生命保険会社で再びシステム開発の業務へ(30代/女性/私立大学卒)
- チャレンジできる環境を求めて、インターネットメディアと人材ビジネスを手掛ける企業へ(20代/男性/私立大学院卒)
- 研究開発の経験を活かして、損害保険会社へ(40代/男性/公立大学卒)
- これまでのスキルを活かして、ホワイト企業認定取得の上場ソフトウェアテスト企業へ(40代/男性/専門学校卒)
- 希望を叶え満足の内定、大手運用会社でのシステムエンジニアへ(20代/男性/国立大学院卒)
- ITマネージャーの経験を活かして、外資系総合商社へ(40代/男性/私立大学院卒)
- システム担当としての経験を活かしつつ希望の勤務地へ、独立系投信投資顧問へ(40代/男性/私立大学卒)
- 希望を叶えて、日系大手証券会社へ(30代/男性/私立大学院卒)
- ITコンサルタントとしての経験を活かして、外資系大手試験・認証機関へ(40代/男性/海外大学卒)