大手証券会社でのクライアント・オンボーディングの求人
求人ID:1318465
募集継続中
転職求人情報
職種
クライアント・オンボーディング
ポジション
Analyst / Associate / Senior Associate / Vice President
年収イメージ
年収イメージ:〜1200万円(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)
仕事内容
Job/Group Overview:
クライアント・サービス部は、グローバルマーケッツの顧客の取引にかかる支援(決済前まで)、及び本社と営業店にまたがる取引を行う営業店顧客の支援を行っており、顧客の取引開始前確認、口座開設、取引に係る受渡・清算照合業務、中央清算機関との決済に関する事務、店頭デリバティブや組成商品等お客様向け案内、時価評価の提供業務などを行っています。
パブリックからプライベートに領域を広げる戦略において、付加価値の高いサービスを提供するため、フロント部署やコーポレートの様々な部署と協働しながら課題に対する検討を行い、グローバル連携しながらビジネスの推進に取り組んでいます。
Client Services Dept. supports Global Markets Division in/after transacting with the client and branch offices’clients who transact across Global Markets. We conduct client due diligence, account opening, pre confirmation and pre settlement matching, clearing verification services, operational services via central clearing, and provide valuation notice to derivatives and structured products.
To provide high value-added services in our strategy to expand our business from the public to the private sector, we work globally with various departments from Global Markets division to corporate divisions in order to provide solutions for the new challenges including cross border business.
Responsibilities:
クライアントオンボーディングの業務は、新規顧客とのビジネス要件に沿った取引開始事前確認として、グローバルマーケット部門担当者と社内関連部署(本人確認(KYC)チーム、データ管理チーム、取引法務部、法務部、コンプライアンス部門等)との取次ぎやタスク進捗の調整、管理等の業務
各海外拠点(米国、英国、香港、シンガポール、インド)のオンボーディングチームメンバーと共働し、各地域国の規制を踏襲し取引開始事前確認に係る業務
The tasks of client onboarding are to define the business requirements and continuously update the ongoing cases by proactively engaging with Global Markets division and other corporate divisions (KYC Team, Data Management Team, Transaction Legal Department, Legal Department, Compliance Department, etc.)
Coordinate with onboarding teams at overseas locations (US, UK, Hong Kong, Singapore, India), to ensure that the client is compliant with the regulations in each region prior to onboarding.
クライアント・サービス部は、グローバルマーケッツの顧客の取引にかかる支援(決済前まで)、及び本社と営業店にまたがる取引を行う営業店顧客の支援を行っており、顧客の取引開始前確認、口座開設、取引に係る受渡・清算照合業務、中央清算機関との決済に関する事務、店頭デリバティブや組成商品等お客様向け案内、時価評価の提供業務などを行っています。
パブリックからプライベートに領域を広げる戦略において、付加価値の高いサービスを提供するため、フロント部署やコーポレートの様々な部署と協働しながら課題に対する検討を行い、グローバル連携しながらビジネスの推進に取り組んでいます。
Client Services Dept. supports Global Markets Division in/after transacting with the client and branch offices’clients who transact across Global Markets. We conduct client due diligence, account opening, pre confirmation and pre settlement matching, clearing verification services, operational services via central clearing, and provide valuation notice to derivatives and structured products.
To provide high value-added services in our strategy to expand our business from the public to the private sector, we work globally with various departments from Global Markets division to corporate divisions in order to provide solutions for the new challenges including cross border business.
Responsibilities:
クライアントオンボーディングの業務は、新規顧客とのビジネス要件に沿った取引開始事前確認として、グローバルマーケット部門担当者と社内関連部署(本人確認(KYC)チーム、データ管理チーム、取引法務部、法務部、コンプライアンス部門等)との取次ぎやタスク進捗の調整、管理等の業務
各海外拠点(米国、英国、香港、シンガポール、インド)のオンボーディングチームメンバーと共働し、各地域国の規制を踏襲し取引開始事前確認に係る業務
The tasks of client onboarding are to define the business requirements and continuously update the ongoing cases by proactively engaging with Global Markets division and other corporate divisions (KYC Team, Data Management Team, Transaction Legal Department, Legal Department, Compliance Department, etc.)
Coordinate with onboarding teams at overseas locations (US, UK, Hong Kong, Singapore, India), to ensure that the client is compliant with the regulations in each region prior to onboarding.
必要スキル
<Mandatory>
・セールスサポート等フロント支援の経験
・海外オフィスとの協業経験
・証券外務員1種
・日本語ネイティブレベル、英語ビジネスレベル
・他部署との協業を図る上で協調性、調整力、当事者意識をもって自ら業務を進めることができる自走力
・Experience in fast-paced working environment such as sales support
・Experience in communication with overseas offices and overseas clients
・JSDA Class-1 Qualification as Sales Representative
・Native level Japanese and Business level English
・Ability to take initiative with sense of ownership
<Preferred>
・金融商品知識
・金商法および海外デリバティブ規制知識
・本人確認業務の経験
・内部管理責任者資格
・RPA/DX等の知識
・General knowledge of financial instruments with some concentration
・Knowledge of Financial Instruments and Exchange Act and global derivatives regulations
・Experience in KYC related functions
・JSDA Qualification as an Internal Administrator
・Knowledge of RPA/DX, etc.
・セールスサポート等フロント支援の経験
・海外オフィスとの協業経験
・証券外務員1種
・日本語ネイティブレベル、英語ビジネスレベル
・他部署との協業を図る上で協調性、調整力、当事者意識をもって自ら業務を進めることができる自走力
・Experience in fast-paced working environment such as sales support
・Experience in communication with overseas offices and overseas clients
・JSDA Class-1 Qualification as Sales Representative
・Native level Japanese and Business level English
・Ability to take initiative with sense of ownership
<Preferred>
・金融商品知識
・金商法および海外デリバティブ規制知識
・本人確認業務の経験
・内部管理責任者資格
・RPA/DX等の知識
・General knowledge of financial instruments with some concentration
・Knowledge of Financial Instruments and Exchange Act and global derivatives regulations
・Experience in KYC related functions
・JSDA Qualification as an Internal Administrator
・Knowledge of RPA/DX, etc.
就業場所
就業形態
正社員
企業名
大手証券会社
企業概要
国内大手証券会社
企業PR
日本をベースとしたグローバル金融機関。インベストメント・バンキング、グローバル・マーケッツ、アセット・マネジメント、リテールビジネス等を行っています。
業務カテゴリ
組織カテゴリ
備考
関連キーワード
応募ありがとうございました。コンサルタントからご連絡します
応募出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください
気になるに登録しました
気になるに登録出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください
この求人と似た求人情報
融資系・市場系事務(バックオフィス)の求人情報
日系金融機関の求人情報
証券会社の求人情報
転職体験記
- 金融機関での経験を活かして、金融事務受託会社へ(50代/男性/私立大学卒)
- これまでの経験を活かしてキャリアアップ、グループの総合力や信託銀行としての機能を強みとする銀行へ(20代/女性/私立大学卒)
- 証券会社の派遣社員から投資運用会社の正社員へ(30代/女性/私立大学卒)
- 地方銀行から仮想通貨取引所に転職(30代/女性/私立大学卒)
- 大手銀行、フィンテック企業での経験を活かして、ネット銀行へ(30代/女性/私立大学卒)
- スキルアップを目指して、日系大手証券会社へ(20代/男性/国立大学卒)
- ワークライフバランスとスキルアップを両立できる仕事へ、外資系信託銀行に転職(20代/女性/国立大学卒)
- 経験とキャリアを活かして外資系銀行へ(50代/男性/私立大学卒)
- 今まで経験してきたスキルを活かして信託銀行での資産管理業務へ(40代/男性/私立大学卒)