大手証券会社でのJapan Regional Business Managerの求人
求人ID:1341389
募集継続中
転職求人情報
職種
Japan Regional Business Manager
ポジション
Associate / Senior Associate / Vice President
年収イメージ
応相談(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)
仕事内容
・Drive strategic planning in partnership with head of department and their leadership team, developing objectives and defining performance metrics to monitor progress against plan
・Establish working relationship with key internal stakeholders such as members in the IT management team, sub business unit heads, project managers, hiring office and human resources
・Develop workforce plan inclusive of appropriate resource mix and location strategy, tracking headcount and recruitment pipeline in line with established targets
・Establish working relationship with staffing vendors, oversee process contract renewals, terminations including spend and utilization analysis
・Conduct vendor supplier negotiations and ongoing supplier management; analyse complex contract proposals and negotiate favourable terms for renewals
・Manage and drive projects that enhance productivity in business management area
・Lead and guide budgeting process in line with global budget process and streamline processes and tools where feasible
・Demonstrate a sense of urgency and a positive attitude when supporting internal customers
・Act as a liaison for escalation of issues identified by the vendor management team, procurement, business stakeholders, finance and external suppliers
・Support IT Recruitment processes in partnership with Human Resources
・Recruit and train new employees
・部門長および各チームと連携して目標を設定し、計画に対する進捗状況をモニタリングするためのパフォーマンス測定基準を定義し、戦略的な計画の策定を牽引
・ITマネジメント・チーム、サブビジネス・チームのヘッド、プロジェクト・マネージャー、採用オフィス、人事担当者など、社内の主要な関係者との協力関係を確立
・設定した目標に沿って、適切な人材の組み合わせと配置戦略を含む要員計画を策定し、人員数と採用パイプラインを追跡
・ベンダーとの協働関係の確立、契約の更新および終了 (支出額と利用率の分析を含む) の監督
・人材サプライヤーであるベンダー側との交渉と継続的な管理。具体的には、複雑な契約案を分析し、更新時における有利な条件に向けての交渉
・ビジネス管理領域の生産性を向上させるプロジェクトの管理と推進
・グローバル予算プロセスに沿って予算編成プロセスをリードし、可能な場合はプロセスとツールを合理化
・社内向けにサポートを提供する際には、早急かつ前向きに対応できるという姿勢で対応
・人事部と連携してIT採用プロセスサポート対応
・新入社員の採用・育成
・Establish working relationship with key internal stakeholders such as members in the IT management team, sub business unit heads, project managers, hiring office and human resources
・Develop workforce plan inclusive of appropriate resource mix and location strategy, tracking headcount and recruitment pipeline in line with established targets
・Establish working relationship with staffing vendors, oversee process contract renewals, terminations including spend and utilization analysis
・Conduct vendor supplier negotiations and ongoing supplier management; analyse complex contract proposals and negotiate favourable terms for renewals
・Manage and drive projects that enhance productivity in business management area
・Lead and guide budgeting process in line with global budget process and streamline processes and tools where feasible
・Demonstrate a sense of urgency and a positive attitude when supporting internal customers
・Act as a liaison for escalation of issues identified by the vendor management team, procurement, business stakeholders, finance and external suppliers
・Support IT Recruitment processes in partnership with Human Resources
・Recruit and train new employees
・部門長および各チームと連携して目標を設定し、計画に対する進捗状況をモニタリングするためのパフォーマンス測定基準を定義し、戦略的な計画の策定を牽引
・ITマネジメント・チーム、サブビジネス・チームのヘッド、プロジェクト・マネージャー、採用オフィス、人事担当者など、社内の主要な関係者との協力関係を確立
・設定した目標に沿って、適切な人材の組み合わせと配置戦略を含む要員計画を策定し、人員数と採用パイプラインを追跡
・ベンダーとの協働関係の確立、契約の更新および終了 (支出額と利用率の分析を含む) の監督
・人材サプライヤーであるベンダー側との交渉と継続的な管理。具体的には、複雑な契約案を分析し、更新時における有利な条件に向けての交渉
・ビジネス管理領域の生産性を向上させるプロジェクトの管理と推進
・グローバル予算プロセスに沿って予算編成プロセスをリードし、可能な場合はプロセスとツールを合理化
・社内向けにサポートを提供する際には、早急かつ前向きに対応できるという姿勢で対応
・人事部と連携してIT採用プロセスサポート対応
・新入社員の採用・育成
必要スキル
●Essential
・Bachelor’s degree with 3~5 years of experience in the field or in a related area
・Proven ability with financial and budgetary processes
・Execution Detail-oriented and structured in approach to prioritization, analysis, planning and reporting; Able to multi-task, manage multiple projects and work under pressure to deliver high-quality outcomes
・Motivation Sets high standards for self and others with a strong desire to overachieve on agreed objectives
・Solid project/program management skills
・Strong interpersonal skills with ability to communicate effectively at multiple levels of an organization (verbal and written)
・Strong time management skills
・Ability to cooperate, flexible thinking, adaptability to change, and effective communication with other departments.
・High ethical standards
・Ownership mentality with a deep sense of accountability over results
・Language proficiency: Native level Japanese and fluency in English. Good English writing skills essential.
・Excellent knowledge of MS Office, databases and information systems
・学士号を取得し3〜5年以上の実務経験を有する者
・財務および予算プロセスへの対応実績
・実行:優先順位付け、分析、計画、およびレポート作成を行う際に、細部に気を配りながら業務を遂行できる力
・マルチタスクに対応し様々なプロジェクトを管理し、高い品質の成果を達成するためにプレッシャーの中で作業できる力
・動機付け:合意した目標を超えるレベルまで達成したいという強い意志を持ち、自分自身および他者に対して高い基準を設定
・プロジェクト/プログラム管理の高いスキル
・組織の複数のレベルで効果的にコミュニケーションをとる能力(読み書き含む)を備えた強力な対人スキル
・時間管理における優れたスキル
・高い協調性と柔軟な考え方、変化への適応能力、他部署との円滑なコミュニケーション能力スキル
・高いレベルの倫理観
・結果に対して深い説明責任感を持つことができるオーナーシップ精神
・母国語レベルの日本語と英語力、英語での高い文章作成スキル
・MSオフィス、データベース、情報システムに関する優れた知識
●Desirable
・Familiarity with Japanese labour schemes and staffing vendor management
・Familiar with Agile development and concepts
・Application development experience (VBA, Access)
・Experience with business intelligence tools such as Tableau, PowerBI, Cognos, SAP Crystal, Qlikview and etc.
・Experience with Apptio TBM and/or TBM Executive certification
・Familiar/confident with finance environment where fast-paced
・日本の労働制度および人材派遣業者/ベンダーの管理に関する知識
・アジャイル開発と概念に関する知識
・アプリケーション開発の経験(VBA、Access VBA、Access)
・Tableau、PowerBI、Cognos、SAP Crystal、Qlikviewなどのビジネス・インテリジェンス・ツールの使用経験
・Apptio TBMまたはTBM Executiveコースの受講経験
・ペースの速い金融業の環境下で業務を遂行できる能力
・Bachelor’s degree with 3~5 years of experience in the field or in a related area
・Proven ability with financial and budgetary processes
・Execution Detail-oriented and structured in approach to prioritization, analysis, planning and reporting; Able to multi-task, manage multiple projects and work under pressure to deliver high-quality outcomes
・Motivation Sets high standards for self and others with a strong desire to overachieve on agreed objectives
・Solid project/program management skills
・Strong interpersonal skills with ability to communicate effectively at multiple levels of an organization (verbal and written)
・Strong time management skills
・Ability to cooperate, flexible thinking, adaptability to change, and effective communication with other departments.
・High ethical standards
・Ownership mentality with a deep sense of accountability over results
・Language proficiency: Native level Japanese and fluency in English. Good English writing skills essential.
・Excellent knowledge of MS Office, databases and information systems
・学士号を取得し3〜5年以上の実務経験を有する者
・財務および予算プロセスへの対応実績
・実行:優先順位付け、分析、計画、およびレポート作成を行う際に、細部に気を配りながら業務を遂行できる力
・マルチタスクに対応し様々なプロジェクトを管理し、高い品質の成果を達成するためにプレッシャーの中で作業できる力
・動機付け:合意した目標を超えるレベルまで達成したいという強い意志を持ち、自分自身および他者に対して高い基準を設定
・プロジェクト/プログラム管理の高いスキル
・組織の複数のレベルで効果的にコミュニケーションをとる能力(読み書き含む)を備えた強力な対人スキル
・時間管理における優れたスキル
・高い協調性と柔軟な考え方、変化への適応能力、他部署との円滑なコミュニケーション能力スキル
・高いレベルの倫理観
・結果に対して深い説明責任感を持つことができるオーナーシップ精神
・母国語レベルの日本語と英語力、英語での高い文章作成スキル
・MSオフィス、データベース、情報システムに関する優れた知識
●Desirable
・Familiarity with Japanese labour schemes and staffing vendor management
・Familiar with Agile development and concepts
・Application development experience (VBA, Access)
・Experience with business intelligence tools such as Tableau, PowerBI, Cognos, SAP Crystal, Qlikview and etc.
・Experience with Apptio TBM and/or TBM Executive certification
・Familiar/confident with finance environment where fast-paced
・日本の労働制度および人材派遣業者/ベンダーの管理に関する知識
・アジャイル開発と概念に関する知識
・アプリケーション開発の経験(VBA、Access VBA、Access)
・Tableau、PowerBI、Cognos、SAP Crystal、Qlikviewなどのビジネス・インテリジェンス・ツールの使用経験
・Apptio TBMまたはTBM Executiveコースの受講経験
・ペースの速い金融業の環境下で業務を遂行できる能力
就業場所
就業形態
正社員
企業名
大手証券会社
企業概要
国内大手証券会社
企業PR
日本をベースとしたグローバル金融機関。インベストメント・バンキング、グローバル・マーケッツ、アセット・マネジメント、リテールビジネス等を行っています。
業務カテゴリ
組織カテゴリ
備考
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