メニュー

外資系不動産AM会社でのアシスタントマネージャーの求人

求人ID:1456820

更新日:2025/09/30

転職求人情報

職種

Assistant Manager, Asset Management

ポジション

Assistant Manager

おすすめ年齢

年収イメージ

年収イメージ:〜1400万円(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)

仕事内容

●The Role
このポジションは、収益を最適化し、資産の最大価値を実現するためのマーケティング戦略を含む、不動産ポートフォリオの資産管理戦略と計画の策定と実行を担当します。

This position will be responsible for formulating and executing asset management strategies and plans for the real estate portfolio, including marketing strategies to optimise income and realise the highest value of our assets.

●Job Responsibilities
シンガポールREITポートフォリオ(24物件、運用資産総額2,100億円)に基づく日本国内の物流施設の資産運用
予算策定および予算・実績・予測差異の検証
月次/四半期ごとの資産運用報告書を作成し、本社および投資家に必要な情報を提供する
物件収益、稼働率、運営費用、設備投資を管理・監督する
物件の修繕・改修および建物メンテナンスの計画・実施においてPMと連携する
運用に関するあらゆる事項について本社からの承認を得るために、英語でのプレゼンテーション/資料を作成する
日本国内のポートフォリオにおける空室の国内見込み客/テナントへのリーシングおよびマーケティング
融資機関/信託銀行/会計事務所/弁護士/PM/請負業者とのコミュニケーションおよび交渉
契約/合意条件(リース、PM、信託銀行、関連書類)
再開発を含む資産価値向上活動の主導権を握る
ソーシング、買収、再構築、借り換え、売却に関するチーム支援

Asset management of logistics properties in Japan under Singapore REIT portfolio (24 assets,
AUM of JPY210bil)
Budget preparation and Budget/Actual/Forecast variance verification.
Prepare monthly/quarterly asset management reports and provide required information to the
headquarters/investors.
Manage and oversee property revenue, occupancy levels, operating expenses, and capital
expenditures.
Work with PM for planning and execution of repair/renovation and building maintenance for
properties.
Prepare presentation/papers in English to obtain approvals from the headquarters for any
operational matters.
Conduct leasing & marketing of vacant space in Japan portfolio to Japanese prospects/tenants
Communication with lenders/trust banks/accounting firms/lawyers/PM/contractors and Negotiate
terms and conditions of contracts/agreements (lease, PM, trust bank and related docs)
Take initiative for asset enhancement activities including re development
Assist team for sourcing and acquisitions, re structuring, refinancing and dispositions

必要スキル

●Job Requirements

不動産資産管理/投資における10年以上の経験
リース/仲介会社管理、テナントリレーション、建設管理、
オーナー持分を代表した買収の経験
SPC投資ストラクチャー(GK/TK/TMK)、信託の活用、ノンリコースローンに関する理解
必須条件
大学卒業(学位取得者)
ビジネス英語(スピーキング、リスニング、リーディング、ライティング)スキル
MS Word、Excel、PowerPoint
宅建資格保有者(優遇)
優れたコミュニケーション/対人スキル
自発性があり、機転を利かせ、チームの一員として、また変化の激しい環境においても独立して業務を遂行できる能力
タフネスと健康

Over 10 years of experience in real estate asset management/investment
Experiences of leasing/brokerage firm management, tenant relations, construction management,
and acquisitions representing ownership interests
Understanding SPC investment structures (GK/TK/TMK), the use of trusts and non recourse loan
requirements
University/college graduate with degree
Business English skills speaking, listening, reading and writing
MS Word, Excel and Power Point
Japanese real estate brokerage license (Takken) holder is a plus
Strong communication/interpersonal skills
Must be a self starter and possess the ability to be resourceful and work well as part of a team
and independently in a fast paced environment
Toughness and wellness

就業場所

就業形態

正社員

企業名

外資系不動産会社

企業概要

外資系私募ファンド会社で、物流施設、オフィス、サービスアパートメント等の投資を行っています。

企業PR

業務カテゴリ

組織カテゴリ

備考

関連キーワード

応募ありがとうございました。コンサルタントからご連絡します
応募出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください
気になるに登録しました
気になるに登録出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください