メニュー

セキュリティ関連ソリューション事業会社での監視オペレーター(オペレーションサポート)/Financial operation supportの求人

求人ID:1464876

更新日:2025/10/30

転職求人情報

職種

監視オペレーター(オペレーションサポート)/Financial operation support

ポジション

担当者〜

おすすめ年齢

年収イメージ

〜420万円

仕事内容

金融システムのレベル1/2のサポートをオペレーション・センターにて勤務いただきます。(※英語での対応となります。)

【想定業務】

◆グローバルに稼働する金融システムに対して、レベル1/2のサポートと監視サービスの提供
◆システムのトラブルシューティング、ルーティーンチェック、及びシステムのヘルスチェックの実行
◆直通電話やメールで報告されるインシデントの処理、エスカレーション手順に従いレベル2/3サポートへ連携
◆システムステータスのイベントログとレポートの実施
◆基準・ポリシー・運用手順に基づき、品質の高い運用サービスの提供

必要スキル

必須スキル
◆24時間365日の運用サポートをシフト勤務に柔軟にご対応いただける方
◆レベル2/3サポート間とのコミュニケーションがきちんととれる方
◆新しいことに挑戦し、学ぶ意欲のある方
◆日常的なコミュニケーションが取れる英語レベル
◆簡単な会話ができる日本語レベル

歓迎スキル
・基本的なPC操作の知識とスキル
・Linux、AWS、ネットワークの知識、ご経験のある方
・ファイナンシャルアプリケーションのサービスデスク業務のご経験
・IT運用のご経験
・ビジネス〜ネイティブの英語レベル
・N2取得、または同等の日本語レベル

求める人物像
(English as below)

Job descriptions
The company, a TSE-listed consulting firm, provides services in the areas of corporate governance, risk management, compliance and information security. Its recently established Financial Technology department provides software solutions to financial institutions, including order management system, order matching engine, and smart router. The department also operates a 24x7 support and monitoring service for financial institutions’ mission critical systems.
The company’s Financial Technology department is now looking for candidates to provide level-1/level-2 support to 24x7 mission critical financial systems.

Responsibilities and Duties
Provide level-1/level-2 support and monitoring services for financial systems running globally.
Perform system troubleshooting, execute routing checks and system health checks.
Handle incidents reported via hotline and email, and collaborate with level-2/level-3 supports following the escalation procedures.
Perform event logging and regular reporting of system status.
Maintain and deliver quality operation services based on standards, policies and operating procedures.

Qualifications and Skills
Flexible to work on shift duties for supporting 24x7 operation.
Good communication skills and able to liaise between level-2/level-3 support.
Self-motivated and willing to learn new skills
Conversational English and Japanese.
(Optional) Basic PC operational knowledge and skills.
(Optional) Knowledge in Linux, networking and AWS.
(Optional) Experience in monitoring tools and ticketing system

就業場所

就業形態

契約社員

企業名

企業概要

企業PR

業務カテゴリ

組織カテゴリ

備考

関連キーワード

応募ありがとうございました。コンサルタントからご連絡します
応募出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください
気になるに登録しました
気になるに登録出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください