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グローバル大手金融情報サービス・カンパニーでのAccount Manager/求人ID:1229509

株式会社コトラ
募集継続中
職種
Account Manager
ポジション
Account Manager
おすすめ年齢
20代
30代
40代
50代以上
年収イメージ
年収イメージ:800万円〜1200万円(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)
仕事内容
●Role Purpose
This position is responsible for maintaining deep customer relationships to drive account revenue retention and growth. By collaborating with internal partners, the Account Manager delivers exceptional service and a valuable solution. The position will lead Japanese GSA and KSA accounts and will be accountable for the commercial close of all deals. You will also open up larger solution opportunities and introduce Solution and Proposition Sales.

●Role Responsibilities
・Demonstrate deep understanding of the customer decision maker’s strategies, priorities and needs
・Maintain solid knowledge of our propositions to initiate conversations and raise interest
・Build and embed a long-term trusted advisor relationship within assigned accounts
・Drive growth by expanding our footprint within their accounts
・Focus on maintaining overall customer engagement and expanding and retaining led net revenue
・Lead all commercial activities within accounts, being responsible for the end to end customer relationship
・Drive efficiency in account administration (especially for lower value and growth potential accounts)
・Lead internal and external partners and maintain networks to negotiate and close deals
・Accountable and responsible for simple order taking

●Emerging & Growth Model
・Handle an assigned Growth accounts book on a proactive basis
・Account Managers may also lead a pooled book of accounts on a reactive basis
・All Account Managers in Emerging and Growth segments are in charge of revenue retention (primarily), sales, and administration of their accounts
必要スキル
・Strong understanding of customers and their business model and workflows
Prior financial sector experience within the customer segment
・Strong product knowledge
・Relationship building skills
・Sophisticated selling skills (identity, develop and articulate a complex proposition/consultative selling)
・Strong negotiation skills
・Superior interpersonal skills, ability to develop and execute a sales plan, ability to use a variety of technology with a high level of proficiency
・Problem solving skills: ability to understand, articulate, structure and solve client needs
・Presentation and communication skills: ability to deliver presentations and communicate at all levels within an organization
・Ability to collaborate with account team
・University/college degree, equivalent experience may be considered depending on position/department, advanced degree may be preferred
・Significant work experience in applicable industry and knowledge of customer workflow required
・Proven account management, sales or marketing experience in a customer facing environment required
・Customer relationship management required across various levels within matrix
就業場所
東京都
就業形態
正社員
企業名
金融系情報ベンダー
企業概要
世界的なブランドネームを誇る金融情報サービスプロバイダーです。
金融マーケットのリアルタイムニュース・価格から、企業の財務データ、ファンダメンタルデータまで、膨大なデータを集積・配信。世界の企業や専門家が必要とする高度なインテリジェント情報を持つ先進企業として、クライアントが競争を優位に勝ち抜くための様々なソリューションも提供しています。
企業PR
グローバル企業であるため、多様性のあるキャリア形成を積極的に推進しています。
キャリアステップアップとしては社内公募制が充実しています。同じポジションでのステップアップだけでなく、海外勤務や他ポジションへのチャレンジなど、中長期的なキャリアステップアップも可能です。
ワークライフバランスもフレキシブルで、女性の社会進出や地域貢献のボランティア活動に対しても理解が進んでいる企業です。
組織カテゴリ
備考
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