誠に申し訳ありませんが、この求人は既に募集終了となりました。
類似の非公開案件もございますので、ぜひ転職支援サービスにご登録ください。
またこのカテゴリの求人一覧より、募集中の類似案件をご覧頂けますので、あわせてご利用ください。

大手証券会社 オペレーション部門 Client Valuation Specialist, Analyst/求人ID:101890

募集終了
株式会社コトラ
職種 Client Valuation Specialist
ポジション Analyst
おすすめ年齢
20代
30代
40代
50代以上
年収イメージ 前職の経験による
仕事内容 The Client Valuations team in Tokyo is in charge of the valuation delivery for the Securities Company. OTC Derivatives, Structured Note and other cash products. The team is comprised of approximately 5 members, and is a part of the Derivatives Client Services group, which supports both wholesale and retail (domestic branch based mid-cap institutions) business.

Responsibilities:
-Ensure valuation reports to be delivered to clients in timely manners. (Wholesale / Retail) for OTC Derivatives and Structured notes, other cash products.
-Work and liaise with Front Office, Business Managers, Finance, Compliance and IT team to support the existing business as well as any new business.
-Work and liaise with the Global Client Valuation team together with the Powai office to provide client with the valuation report.
-Review and streamline functions / procedures to identify opportunities to automate or improve the current process and seek for further efficiency.
-Projects related to automation, system changes etc.



東京Client Valuations Team はOTCデリバティブ、ストラクチャードノートや現物株等に関する評価レポート等の送信、お届け等に従事。
当該チームは現在5名体制でDerivatives Client Services Group に所属して国内中小企業のホールセール、リテールビジネスをサポート
<責務>
OTCデリバティブ、ストラクチャードノートや現物株等に関する評価レポート等をホールセール、個人顧客へ期限までに提出
フロント、ビジネスマネジャー、財務、コンプライアンス、ITチームと協力し、現存ビジネスと新規ビジネスをサポート
インド(Powai)オフィスと連携して Global Client Valuation Team へ評価レポートを配信。
既存のデイリーワークをこなしながら、それらの作業の自動化、効率化、改良、改善出来るポイントを常に探求する
現状のプロセスの改善や自動化の機会を探り、更なる効率化を探して現行機能や過程の合理化を目指す
システムの改善、自動化に関するプロジェクトに参加
必要スキル ・Native level Japanese and Business level English
・Minimum 3 years working experiences and 1-3 years experiences in middle office/operation preferred
・A self-motivated, proactive, and detail-oriented person that constantly takes initiatives in any given circumstances, and strong desire to learn more about the financial services industry
・Team player and excellent interpersonal and communication skill
・Multi-task player who can work efficiently and patiently under any given pressure
・Ability to quickly learn new workflows / systems
・Knowledge of Microsoft applications, particularly Microsoft Excel


日本語ネイティブ & 英語 ビジネスレベル
社会人3年目以上で ミドル、オペレーション実務経験1年以上が望ましい
能動的で細部にも気を配り、どんな職場環境においても自己啓発を継続出来る方
チームプレイヤーで対人関係を大切にし、コミュニケーションを重視する方
複数の案件を同時にこなしながら業務の重圧に効率的に忍耐強く対処できる方
新商品、新システムに対して前向きに学べて早期に吸収出来る方
エクセル等マイクロソフトアプリの知識、経験
就業場所 東京都
就業形態 正社員
企業名 大手証券会社(本社・ミドル・バック部門)
企業概要 国内大手証券会社
企業PR
業務カテゴリ 融資系・市場系事務(バックオフィス)
組織カテゴリ 日系金融機関
備考
関連キーワード 証券会社

presented by KOTORA



条件を指定して検索

金融業界の転職や求人をニーズに合わせた細かい条件で絞り検索することができます。

おすすめ年齢
年収

すべて選択すべて解除

ページの先頭へ戻る