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大手証券会社でのClient Servicesの求人

求人ID:1251806

募集終了

転職求人情報

職種

Client Services

ポジション

Analyst / Associate

おすすめ年齢

20代
30代
40代
50代以上

年収イメージ

応相談(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)

仕事内容

Client Service (CS) team in Trading Services Dept.is responsible for providing FIX related services to institutional clients using our electronic trading platform, as well as to internal sales traders.
The role includes designing and implementing FIX based solutions, ensuring that processes around trader and client set-up are effective, working on managing institutional client expectations effectively, maintaining a smooth communication between internal trading desk and Client Services team. The role also includes managing and controlling vendor costs. Both equities and futures products are in scope.

【担当業務、責務 The primary responsibility of this position】
・Low-touch / Zero-touch client coverage
・FIX Client Onboarding and Establish FIX connectivity with our/client network team.
・Managing FIX Algo specifications, ATDL files and integration of ALGO suite with the client/vendor

必要スキル

【必須要件】
・Strong written and verbal communication capabilities in Japanese (native) and English (fluent).
・Strong analytical and problem solving skills

【あれば尚可】
・Strong knowledge and practical experience with FIX protocol
・Business knowledge of equities or futures broker business
・Working knowledge of Japanese and Asian securities markets and structure
・Knowledge of MS Access and Excel

※証券外務員資格: 一種 要(資格がない場合は取得して頂きます)

就業場所

就業形態

正社員

企業名

大手証券会社

企業概要

国内大手証券会社

企業PR

日本をベースとしたグローバル金融機関。インベストメント・バンキング、グローバル・マーケッツ、アセット・マネジメント、リテールビジネス等を行っています。

業務カテゴリ

組織カテゴリ

備考

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