メニュー

誠に申し訳ありませんが、この求人は既に募集終了となりました。
類似の非公開案件もございますので、ぜひ転職支援サービスにご登録ください。
またこのカテゴリの求人一覧より、募集中の類似案件をご覧頂けますので、あわせてご利用ください。

公開求人

PwC Japan合同会社/監査およびアシュアランス、コンサルティング等のサービス会社でのInternational Experience Consultingの求人

求人ID:145892

募集終了

社会における信頼を構築し、重要な課題を解決する

PwC Japanグループは、「社会における信頼を構築し、重要な課題を解決する」というPwCの世界共通のPurpose(存在意義)のもと、約8,100人のメンバーが協働しながらさまざまなプロフェッショナルサービスを提供しています。

監査およびアシュアランス、コンサルティング、ディールアドバイザリー、税務そして法務など、皆さんの多様なスキルと経験、そして可能性を試していただけるフィールドはさまざまです。世界157カ国に及ぶPwCグローバルネットワークを通じ、海外に飛躍していただく機会も豊富です。

ぜひ、PwCで働いてみませんか。私たちのPurpose(存在意義)とValues(価値観)に共感いただける、活力溢れる方々のご応募をお待ちしています。

求人情報

職種
International Experience Consulting
ポジション
Manager/Sr.Associate
配属部署
Experience Center
採用人数
おすすめ年齢
20代
30代
40代
50代以上
年収イメージ
経験・能力を考慮の上、当社規定により決定します。
仕事内容
【Roles and responsibilities】
The role and the responsibility of the experience strategy senior associate is to support the development and delivery of international or English-speaking opportunities for our firm's Experience Center . This individual will work closely with the Managing Director and EC team to identify, coordinate, develop, and deliver experience strategy and design opportunities for clients across industries such as healthcare, insurance, manufacturing, technology, banking and others. Client engagements are often complex and gain clarity by leveraging experience design tools such as user research, journey mapping, design thinking, service design, rapid iteration, agile and collaborative design - we clarify the best way forward with our clients. The individual for this role should demonstrate a passion for continuous learning, be comfortable working in a creative and often ambiguous environment and have an entrepreneurial spirit to work independently.

【Client and work】
The Experience Center has a broad and global client base that includes multi-national companies and organizations operating in Japan and across geographies the world over. The industries and sectors we work with are also diverse, ranging from healthcare and pharma, retail and consumer, financial services and technology to government organizations and manufacturing to name a few. Clients engagements range from smaller, surgical-type advisories or design sessions to larger and longer multi-year transformations. Our core service portfolio includes:

・Experience Strategy: Customer experience research, personas, journey maps, experience strategy, usability testing
・Experience Design + Prototyping: Visual + experience design, concept prototyping, experience visioning
・Collaborative Design: workshop design + facilitation, ideation + visualization, co-creation + planning
必要スキル
【Mandatory Requirements】
・Global mindset and business-level English language ability, both written and verbal
・Logical thinker with creative problem solving skills
・Strong communications and an ability to clearly, simply and logically communicate (written and verbally) complex strategy or design concepts in an easy to understand manner to clients and colleagues
・Comfortable working under the tight deadlines of a deal/project environment
・Prior project experience or education working with design thinking, agile, or iterative design / development
・Comfortable working a fluid, creative and often ambiguous environment
・Work effectively within cross-functional and cross-border (global) teams, bringing your experience strategy expertise to variety of changing and business challenges

【“Nice to Have” Skills and Experience】
・Japanese language skills and working knowledge of Japanese market
・Workshop facilitation experience on topics such as design thinking, service design or user-centric topics
・Entrepreneurial spirit to work confidently independently and efficiently
・Relevant recent education / executive education from an international university or organization outside of Japan
・Previous consulting or agency experience in areas such as customer / employee experience, digital transformation, organizational design would be advantageous
就業場所
就業形態
正社員
企業概要
複雑化・多様化する企業の経営課題に対し、当グループでは、監査およびアシュアランス、コンサルティング、ディールアドバイザリー、税務、そして法務における卓越した専門性を結集し、それらを有機的に協働させサービスを提供しています。
休日休暇
完全週休2日制
有給休暇
特別休暇
年末年始休暇
慶弔休暇
----------------------
■年間休日日数:120日
有給休暇補足:20日 ※入所初年度の有給休暇は入所月により案分

<その他休暇>
統合記念日、リフレッシュ休暇、傷病休暇、特別試験休暇、出産/育児/介護関係休暇・休職 など
待遇・福利厚生
社会保険制度あり
確定拠出年金制度
研修あり
----------------------
<その他待遇・福利厚生>
・通勤手当
・退職金制度:確定拠出年金制度(定年:60歳)
・厚生年金基金:公認会計士企業年金基金に加入
企業PR
複雑化・多様化する企業の経営課題に対し、当グループでは、監査およびアシュアランス、コンサルティング、ディールアドバイザリー、税務、そして法務における卓越した専門性を結集し、それらを有機的に協働させサービスを提供しています。
インタビュー
業務カテゴリ
備考
関連キーワード

企業情報

企業名
PwC Japanグループ
住所
東京都 千代田区 大手町1-1-1 大手町パークビルディング
資本金
10百万円
設立年月
2006年6月
代表者氏名
代表執行役 木村 浩一郎
事業内容
■事業内容: 日本におけるPwCメンバーファーム向けの人事、総務、経理、マーケティング、ITなどに関わるコーポレート業務
従業員数
8100名
平均勤続年数

転職求人を検索