グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業でのService Management & ITIL Process Consultantの求人
求人ID:1322622
募集継続中
転職求人情報
職種
Service Management & ITIL Process Consultant
ポジション
Service Management & ITIL Process Consultant
年収イメージ
年収イメージ:〜1200万円(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)
仕事内容
As a an ITSM Consultant , you will play a pivotal role in enhancing IT service management and ensuring client satisfaction. Your responsibilities will encompass a wide range of ITIL disciplines, client-facing activities, and consulting, designing, documenting, and implementing various ITSM processes and ITIL practices, contributing to service excellence in a diverse IT environment.
必要スキル
【必要条件】
・7+ years’ experience in an ITSM field, or equivalent relevant work experience.
・Experienced Service Management professional and demonstrates excellent customer facing service skills.
・ITIL qualified, has expert knowledge of ITIL disciplines mainly (IM, PM, CM, KM, SLM, SRM, SACM, CMDB, Availability and Capacity Management)
・Experience in service management or support in a large-scale and diverse environment of incident management, escalation procedures and related disciplines
・Experience in Asset & configuration management process life cycle support
・Experience on Symphony SummitAI ITSM tool on different modules like IM, SR, PM, SACM, KM etc.
・Excellent written and verbal communication skills at all levels of contact and in a wide variety of situations
・Basic technical background and understanding to present and discuss technical information in a way that establishes rapport and sustains credibility with IT Technical Teams.
・Excellent problem solving, collaboration, influencing, and conflict management skills
・Hands on Knowledge on Symphony SummitAI or other ITSM tool.
・Governing the daily Business as Usual (BAU) operational activities for Service Management Office in Incident/ Problem/ Request/ Change/ Release/ SACM/ Availability and Capacity Management processes.
・Drives internal and external (Client) Service Review Meetings covering performance, service improvements, quality, and processes.
・Has a detailed understanding of the service construct and critical metrics (SLAs, KPIs, etc.) to evaluate and review service performance and technical information provided by the service suppliers.
・Has responsibility for the smooth implementation of change into the production environment by ensuring ITIL disciplines are followed.
・7+ years’ experience in an ITSM field, or equivalent relevant work experience.
・Experienced Service Management professional and demonstrates excellent customer facing service skills.
・ITIL qualified, has expert knowledge of ITIL disciplines mainly (IM, PM, CM, KM, SLM, SRM, SACM, CMDB, Availability and Capacity Management)
・Experience in service management or support in a large-scale and diverse environment of incident management, escalation procedures and related disciplines
・Experience in Asset & configuration management process life cycle support
・Experience on Symphony SummitAI ITSM tool on different modules like IM, SR, PM, SACM, KM etc.
・Excellent written and verbal communication skills at all levels of contact and in a wide variety of situations
・Basic technical background and understanding to present and discuss technical information in a way that establishes rapport and sustains credibility with IT Technical Teams.
・Excellent problem solving, collaboration, influencing, and conflict management skills
・Hands on Knowledge on Symphony SummitAI or other ITSM tool.
・Governing the daily Business as Usual (BAU) operational activities for Service Management Office in Incident/ Problem/ Request/ Change/ Release/ SACM/ Availability and Capacity Management processes.
・Drives internal and external (Client) Service Review Meetings covering performance, service improvements, quality, and processes.
・Has a detailed understanding of the service construct and critical metrics (SLAs, KPIs, etc.) to evaluate and review service performance and technical information provided by the service suppliers.
・Has responsibility for the smooth implementation of change into the production environment by ensuring ITIL disciplines are followed.
就業場所
就業形態
正社員
企業名
グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業
企業概要
グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業
企業PR
数々のグローバル企業に価値をもたらしてきた、業界最高水準のITサービスやソリューションをお客様に提供します。
業務カテゴリ
組織カテゴリ
備考
関連キーワード
応募ありがとうございました。コンサルタントからご連絡します
応募出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください
気になるに登録しました
気になるに登録出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください
ITコンサルタントの求人情報
- 東証プライム上場 大手プライムSIerでの金融機関向けAML/CFT導入コンサルティング/~1000万円/東京都
- 東証プライム上場 大手プライムSIerでのスクラッチ開発案件におけるITアーキテクト/ITスペシャリスト/~1000万円/東京都
- 東証プライム上場 大手プライムSIerでのITコンサル/サービスコンサル/~1000万円/東京都
- 東証プライム上場 大手プライムSIerでの経営管理DX(自社サービス 顧客満足を高めるSREエンジニア)/~800万円/東京都
- 【東京・大阪】東証プライム上場 大手プライムSIerでのERP系ソリューションコンサル、ERP系プロジェクトマネージャ、EPM系ソリューションコンサル/~1000万円/お問い合わせください。
事業会社の求人情報
管理業務の求人情報
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業でのTechnical Lead (Cyber Security)/~1200万円/東京都
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業でのEngineer (M365, Power Platform)/~1000万円/東京都
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業でのTechnical lead/Leader/~1000万円/東京都
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業でのNetwork Architect/~1200万円/東京都
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業でのBilingual Project Manager (Application Service) / DTS/~1200万円/東京都
転職体験記
- テクニカルスキルを活かして、リアルビジネスも手掛けるコンサルティングファームへ(40代/男性/私立大学卒)
- 事業会社から大手ITコンサルティング会社へ(50代/男性/私立大学卒)
- 大手Sierから金融 ・ 決済領域を中心とした事業開発を行う企業へ(20代/男性/私立大学卒)
- 新たなチャレンジ、大手監査法人へ(20代/女性/国立大学卒)
- ユーザー系システム子会社から「発注側支援」の大手ITコンサルティング会社へ(40代/男性/私立大学卒)
- 日系大手コンサルティングファームから上場コンサルティングファームへ(20代/男性/私立大学卒)
- リアルビジネスも手掛けるブティック系コンサルティング・ファームへ(40代/男性/私立大学卒)
- プロセス開発の経験を活かして日本を代表する電機・通信機器メーカーへ(40代/男性/国立大学院卒)
- 銀行システム関連業務の知見を活かして、ITコンサルティング企業へ(50代/男性/私立大学卒)
- 事業会社での経験を活かして、ソフトウェアの品質保証、テストサービスを主力事業とするIT企業へ(50代/男性/高等専門学校卒)