メニュー

大手証券会社での顧客口座開設・管理(チームメンバー)の求人

求人ID:1329355

募集継続中

転職求人情報

職種

顧客口座開設・管理(チームメンバー)

ポジション

Analyst / Associate / Senior Associate

おすすめ年齢

年収イメージ

年収イメージ:〜1200万円(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)

仕事内容

配属先部門は、グローバル・マーケッツ部門の顧客の取引にかかる支援(決済前まで)、及び本社と営業店にまたがる取引を行う営業店顧客の支援を行っており、顧客の取引開始前確認、口座開設、取引に係る受渡・清算照合業務、中央清算機関との決済に関する事務、店頭デリバティブや組成商品等お客様向け案内、時価評価の提供業務などを行っています。
パブリックからプライベートに領域を広げる戦略において、付加価値の高いサービスを提供するため、フロント部署やコーポレートの様々な部署と協働しながら課題に対する検討を行い、グローバルに連携しながらビジネスの推進に取り組んでいます。

Our Dept. supports Global Markets Division in/after transact with the client and branch offices’ clients who transact across Global Markets. We conduct client due diligence, account opening, pre confirmation and pre settlement matching, clearing verification services, operational services via central clearing, and provide valuation notice to derivatives and structured products.
In order to provide high value-added services in our strategy to expand our business from the public to the private sector, we work globally with various departments from Global Markets division to corporate divisions in order to provide solutions for the new challenges including cross border business.

●Responsibilities
チームの役割は、グローバル・マーケッツの顧客、および一部グローバルシステムを使用して取引をする当社顧客についての、顧客、口座情報の登録と管理です。また、顧客情報設定業務を一部インド、ポワイに業務委託しており、当該業務の管理監督も行っております。さらに、国内外のプロジェクトに参加し、顧客情報管理に関する提案等も行っています。

●具体的な業務内容
・社内システムに顧客の情報を登録し、口座を開設する
・各システムに登録した顧客の情報を照合し、修正、及び管理する
・業務委託先(インド・ポワイ)の業務の管理・監督
・顧客口座に関するプロジェクトへの参加(国内及びグローバル)

The role of the Our team is to setup and maintain client account data for Global Markets business and clients who trade using certain global systems. Additionally, manage and supervision of outsourcing client data maintenance tasks in India. Furthermore, participate in various domestic and international projects and make proposals related to client data management.

●Responsibilities
・Setup and maintain client data in internal systems and open accounts
・Reconcile, modify, and manage customer information registered in each system
・Management and supervision of outsourced tasks in India
・Participate in domestic and global projects related to client data

必要スキル

●Mandatory
・金融機関における3年以上の勤務経験
・ビジネスレベルの英語力
・データ入力などの細かい作業を決められた時間内に正確に行える方
・Excelを使用しての大量のデータ管理、検証等の経験

・Over 3 years of professional experience in Financial industry
・Native level Japanese and Business level English
・Ability to accurately perform detailed tasks, such as data entry, within a designated timeframe.
・Experience in managing and verifying large amounts of data using Excel

●Preferred
・セールスサポート等フロント支援の経験
・プロジェクトへの参画経験、システム開発やUATテスト対応の経験
・VBA、RPA、DX等の知識
・証券外務員、及び内部管理責任者資格
・業務に興味を持ち、問題・課題に自発的に取り組み、解決していく好奇心、探求心のある方

・Experience in Operations, especially Front Office support or Sales support
・Experience in participating projects, System enhancements and UAT testing
・Basic knowledge of VBA, RPA, DX etc
・JSDA Qualification as an Internal Administrator
・A highly motivated, proactive and inquisitive individual with a keen attention to detail and the ability to multitask

就業場所

就業形態

正社員

企業名

大手証券会社

企業概要

国内大手証券会社

企業PR

日本をベースとしたグローバル金融機関。インベストメント・バンキング、グローバル・マーケッツ、アセット・マネジメント、リテールビジネス等を行っています。

組織カテゴリ

備考

関連キーワード

応募ありがとうございました。コンサルタントからご連絡します
応募出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください
気になるに登録しました
気になるに登録出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください


転職求人を検索