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グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業でのITSM Process Consultant/Leadの求人

求人ID:1225731

募集終了

転職求人情報

職種

ITSM Process Consultant/Lead

ポジション

担当者

おすすめ年齢

20代
30代
40代
50代以上

年収イメージ

年収イメージ:〜1600万円(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)

仕事内容

●ITILに準拠した運用プロセスをお客様向けに設計し、プロジェジェクトマネジメントまで一貫してサービスを提供できるProcess Consultant/Leadを募集します。
●ITSMコンサル&ServiceNowチームを強化します。これまでのご経験を活かし立ち上げに携わりたい方、チームのリードをしてくれる方、中心メンバーとしてご活躍いただける方を数名採用いたします。

【職務内容】
現在お持ちのスキルや経験に応じて、期待する役割を面接にてお伝え・擦り合わせさせていただきます。具体的には以下のようなコンサルワーク〜エンジニアまでをチーム内では実施したいと考えており、スキルや志向性に応じて、ポジションを用意させていただきます。

・企業の管理部門(経理・法務・人事など)が抱えている課題に対して、ServiceNowを活用したプロセス統合や自動化するためのロードマップ策定、ならびにプロジェクトの推進
・特定顧客向けのITILプロセス (Incident, Service Request, Change 等) の既存プロセスの改善及び設計
・ グローバル(インド)と協業し、設計/改善したITIL プロセスを ITSM ツール (ServiceNow / RemedyForce) に実装
・ServiceNow導入における、要件定義・設計・開発・テスト・移行

【Job Description】
・Reporting to Global Process Manager and will be engaged in delivery of ITSM services
・Process consultant will provide strategic, tactical and operational solutions by applying process knowledge based on ITIL / ITSM . Consultant also assesses the process maturity and define/develop process documents
・Would deliver engagements across different IT Transformation advisory including development of IT Governance, IT Service Management, Service Catalog Design, IT Policy & Process definition, etc.
・Candidate would either be part of IT Transformation consulting engagements or have to take on leading role for some engagements and provide thought leadership as well as subject expertise to the teams executing engagements
・Would also be involved in client management / client expectation management
・Handles and manages projects end to end

必要スキル

【求める経験】
以下のようなご経験がある方を歓迎します。
・SIer側の立場からお客様に、ITILを活用した運用設計や改善の提案(コンサル)経験のある方
・プロジェクトマネジメントの経験のある
・Remedy もしくは ServiceNow 等 ITIL ツールの経験

【語学要件】
・日英バイリンガルであると望ましい
 ※英語は当社マネジメントチーム及びグローバル側とのコミュニケーションにおいて必要です。

【求める人物像】
・立ち上げフェーズとなるため、主体性の高い方が好ましいです。
・チームリード経験、マネジメント経験がある方歓迎です。

【Required Skills & Experience】
・Knowledge and use of Service Management tools like Service Now, BMC Remedy, HP Service Manager
・An understanding of Customer’s business and their relationship with the IT services enabling them
・Certification: ITIL V3 Expert Level / Practitioners or Service capability modules in V3

【Overall】
・People skill − has worked independently on projects or as part of small consulting teams
・Has strong communication skills as the profile requires interactions with CIO, CEO, CFO and other senior leadership
・Believes in quality deliverables that are on−time
・If required, willing to travel on short notice for domestic as well as international engagements

【Preferred Experience】
・Performed at least 3 ITIL Process consulting based on Version 3
・Managed Service Management Office (SMO) for large customers
・Strong expertise in Service Operations and Service transition
・Develop process architecture and roadmap for the large AMS or IMS managed services
・Driving service reporting and service improvement activities
・Detailed documentation of ITIL process, the process document should consists of inputs / outputs, process dependencies, RACI Metrics, detailed process steps, KRA, metrics
・Perform process consulting and advisory for quality improvement, cost optimization or time efficiency
・An expert who engaged with customer’s service management team to identify initiatives related to ITSM

就業場所

就業形態

正社員

企業名

グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業

企業概要

グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業

企業PR

数々のグローバル企業に価値をもたらしてきた、業界最高水準のITサービスやソリューションをお客様に提供します。

業務カテゴリ

備考



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