【勤務地 愛知】グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業でのTechnical Lead (Automotive EE Systems)の求人
求人ID:1221286
募集終了
転職求人情報
職種
Technical Lead (Automotive EE Systems)
ポジション
担当者
おすすめ年齢
20代
30代
40代
50代以上
年収イメージ
応相談(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)
仕事内容
●プロジェクトの概要
a. CANと診断業務:
- プロセスとソフトウェアアプリケーション開発によるCAN、CAN-FD、診断データ作成のサポート
b. ゲートウェイとEEアーキテクチャの開発業務:
- 大手自動車メーカー様新規EEアーキテクチャの迅速なプロトタイピングと検証における同設計チームのサポート
- マルチチャネル・ゲートウェイECUの機能、診断、ネットワーク管理と検証
c. EEシステムコンポーネント開発業務:
- 報告された不具合の分析と対応
- EEコンポーネントのベンチテスト
●使用スキル
1. 車両に関する知識(システムレベル/ECUレベル)
2. EEアーキテクチャ、車両ECU、センサー、アクチュエータに関する知識
3. CAN/CAN-FD/イーサネットなどの自動車用通信プロトコルにおける経験
4. 要件の設計、管理、MBD、HILS、シミュレーションにおける経験
5. dSPACE、CANoe、試験と自動化における経験
6. プロジェクトとデリバリーの管理に関する知識
【Explain the project】
●Project Outline
a. CAN and Diagnostics Activities:
- Support in CAN, CAN-FD and Diagnostic data creation by developing process and software applications
b. Gateway and EE Architecture Development Actvities:
- Support a major car manufacturing company design team in rapid prototyping and validation of New EE architecture
- Ensure Functional, Diagnostic and Network Management Validation of Multi-Channel Gateway ECU
c. EE System Component Development Actvities:
- Analyze and respond to defects reported from market
- Perorming bench testing for various EE components
【Advantages of the positions】
1. This position will enable the associate to get a good knowledge on various areas under EE System umbrella
2. Areas include -
a. Various EE Components Like - Power Window Switch, Column Switch, Steering Switch, Clock Spring, Airbag ECU, ETACS, OSS, PSD, KOS-RKE, ADAS, Gateway, and few more
b. Various communication protocols - CAN, CAN-FD, Automotive Ethernet
c. Knowledge on EE Architecture Development Activities
【Operational structure】
9-10 Hrs Support (Monday to Friday)
a. CANと診断業務:
- プロセスとソフトウェアアプリケーション開発によるCAN、CAN-FD、診断データ作成のサポート
b. ゲートウェイとEEアーキテクチャの開発業務:
- 大手自動車メーカー様新規EEアーキテクチャの迅速なプロトタイピングと検証における同設計チームのサポート
- マルチチャネル・ゲートウェイECUの機能、診断、ネットワーク管理と検証
c. EEシステムコンポーネント開発業務:
- 報告された不具合の分析と対応
- EEコンポーネントのベンチテスト
●使用スキル
1. 車両に関する知識(システムレベル/ECUレベル)
2. EEアーキテクチャ、車両ECU、センサー、アクチュエータに関する知識
3. CAN/CAN-FD/イーサネットなどの自動車用通信プロトコルにおける経験
4. 要件の設計、管理、MBD、HILS、シミュレーションにおける経験
5. dSPACE、CANoe、試験と自動化における経験
6. プロジェクトとデリバリーの管理に関する知識
【Explain the project】
●Project Outline
a. CAN and Diagnostics Activities:
- Support in CAN, CAN-FD and Diagnostic data creation by developing process and software applications
b. Gateway and EE Architecture Development Actvities:
- Support a major car manufacturing company design team in rapid prototyping and validation of New EE architecture
- Ensure Functional, Diagnostic and Network Management Validation of Multi-Channel Gateway ECU
c. EE System Component Development Actvities:
- Analyze and respond to defects reported from market
- Perorming bench testing for various EE components
【Advantages of the positions】
1. This position will enable the associate to get a good knowledge on various areas under EE System umbrella
2. Areas include -
a. Various EE Components Like - Power Window Switch, Column Switch, Steering Switch, Clock Spring, Airbag ECU, ETACS, OSS, PSD, KOS-RKE, ADAS, Gateway, and few more
b. Various communication protocols - CAN, CAN-FD, Automotive Ethernet
c. Knowledge on EE Architecture Development Activities
【Operational structure】
9-10 Hrs Support (Monday to Friday)
必要スキル
【Required skills】
1. Knowledge about vehicle (System Level / ECU Level)
2. Knowledge of EE arch., Vehicle ECUs, Sensors and Actuators
3. Experience in automotive communication protocols - CAN/CAN-FD/Ethernet/others
4. Experience in Requirement Design & Management / MBD / HILS / Simulation
5. Experience in dSPACE / CANoe / Testing and Automation
6. Knowledge on project and delivery management
【Nice-to-have skills】
1. Knowledge on project and delivery management
2. Japanese Language (Intermediate ++)
3. Vehicle Diagnostics
【Language】
English - For coordination, project and delivery management
Japanese - Customer engagement, our business, Run-time Pain Area Extraction
1. Knowledge about vehicle (System Level / ECU Level)
2. Knowledge of EE arch., Vehicle ECUs, Sensors and Actuators
3. Experience in automotive communication protocols - CAN/CAN-FD/Ethernet/others
4. Experience in Requirement Design & Management / MBD / HILS / Simulation
5. Experience in dSPACE / CANoe / Testing and Automation
6. Knowledge on project and delivery management
【Nice-to-have skills】
1. Knowledge on project and delivery management
2. Japanese Language (Intermediate ++)
3. Vehicle Diagnostics
【Language】
English - For coordination, project and delivery management
Japanese - Customer engagement, our business, Run-time Pain Area Extraction
就業場所
就業形態
企業名
グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業
企業概要
グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業
企業PR
数々のグローバル企業に価値をもたらしてきた、業界最高水準のITサービスやソリューションをお客様に提供します。
業務カテゴリ
組織カテゴリ
備考
【お願い】
日本人の方におきましては、英文職務経歴書も必須となります。
日本人の方におきましては、英文職務経歴書も必須となります。
PM・PLの求人情報
事業会社の求人情報
グローバルの求人情報
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業でのTechnical Architect/~800万円/東京都
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業でのSAP Senior Consultant (Integrated Business Planning)/~800万円/東京都
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業でのCyber Risk Consultant/~800万円/東京都
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業での製薬業界向けコマーシャルデータ(DWH/DM/ETL/BI) 構築・運用プロジェクトマネージャー/ビジネスアナリスト/~800万円/お問い合わせください。
- グローバルでサービスを展開する大手外資系ITサービス企業でのSecurity Architect/~800万円/東京都
転職体験記
- これまでの経験を活かして、ECサイト、決済サービス運営ベンチャー企業へ(50代/男性/専門学校卒)
- キャリアアップを希望、テクノロジーとコンサルティング双方を持つITコンサルティング企業へ(30代/男性/専門学校卒)
- 証券会社から有名メガベンチャー資本の急成長フィンテック企業へ(40代/男性/私立大学卒)
- 予てから希望していたIT業界へ(30代/男性/県立高校卒)
- 地方での転職、ソフトウェアの品質保証、テストサービスを主力事業とするIT企業へ(40代/男性/私立大学卒)
- 幅広い経験を活かして、日本を代表する電機・通信機器メーカーへ(30代/男性/私立大学卒)
- ソフトウェアの品質保証、テストサービスを主力事業とするIT企業へ(40代/男性/私立大学卒)
- 信頼できるコンサルタントからの案件を丁寧に活動、日本を代表する電機・通信機器メーカーへ(50代/男性/私立大学卒)
- スキルアップを目指し、クラウド黎明期から市場を牽引し続けるベンチャー企業へ(30代/男性/国立大学卒)
- IT領域での経験を活かして、大手日系生命保険会社へ(30代/男性/国立大学院卒)